Annales de Foix_1539La Perrière Guillaume de, Les Annalles de Foix, joinctz à ycelles les cas et faictz dignes de perpetuelle recordation, advenuz, tant aulx pays de Bearn, Commynge, Bigorre[,] Armygnac, Navarre, que lieulx circumvoysins, despuis le premier Comte de Foix Bernard, jusques à Tresillustre et Puissant Prince, Henry, à Present Comte de Foy et Roy de Navarre. Composées, et mises au champ de publication (ce que par cy devant n’a esté faict) Par Maistre Guillaume de la Perriere, Licentié es droictz, Citoyen de Tholoze, Toulouse, N. Vieillard, 1539.

Ouvrage collationné sur l’exemplaire numérisé par Gallica (voir ici).

Le privilège de quatre ans est signé « Par le conseil. Mazade ». Il est daté de Toulouse, le 30 juillet 1539. Il est postérieur de quelques jours à l’achevé d’imprimer (23 juillet 1539).

Cette page présente succinctement le recueil, la liste des textes qu’il contient identifiés par leurs titres ainsi que leur pagination. Lorsqu’une des pièces référencées a été copiée et fait déjà l’objet d’une fiche complète, un lien renvoie à la page concernée.


  • [Le privilège est reproduit au f. a v°.
  • La table occupe les f. aij r°-aviij r°.]
  1. Montaut A. de ?, « A. de Sainct Paul docteur e[s] droictz, Seigneur de Brassac, et Lourat en Foix, à L’autheur du present livre. Salut », f. aviij v° [dizain].
  2. Montaut A. de ?, « Le mesmes, aux habitans de Foix », f. aviij v° [dizain].
  3. La Perrière Guillaume de, « A treshaultz et tresillustres Prince et Princesse, Henri et Marguerite, Roy et Royne de Navarre, Comte et Comtesse de Foix. Guillaume de La Perrière Tolosain, leur tres humble et tres obeisant serviteur. Salut », f. br°-cv v° [épître en prose].
  4. La Perrière Guillaume de, « Prosopopeie du present Livre à son Autheur. Dixain », f. cv v° [dizain].
  5. La Perrière Guillaume de, « L’autheur respondant à son Livre. Dixain », f. cv v°-cvj r° [dizain].
  6. Du Pont Gratien, « Huyctains, aulx redoubtées personnes qui ont faict composer les presentes Annalles à la gloire et louange de leurs feuz Seigneurs et Comtes de Foix au Seigneur de la Perriere. Composez par Drusac Lieutenant Layc general de Monseigneur le Seneschal de Tholoze. Salut », f. cvj r° [huitain].
  7. Du Pont Gratien, « Aultre huyctain aulxdictz Seigneurs », f. cvj r° [huitain].
  8. Boyssoné Jean de, « Jehan de Boissonné, Docteur Regent à Tholoze. Dixain », f. cvj v° [dizain].
  9. Du Cèdre Pierre, « Pierre Du Cedre Tholosain, aulx subgectz et habitantz de Foix. Salut », f. cvj v° [douzain].
  10. La Perrière Guillaume de, « Les Annalles de Foix », f. A r°-Viiij r° [prose].
  11. La Perrière Guillaume de, « L’autheur au lecteur, f. Viiij v°-Vvj r° [prose].
    [Cy est la fin des Annalles de Foix, nouvellement composées par maistre Guillaume de la Perriere, Licentie es droictz, Citoyen de Tholoze. Et imprimées par Nicholas Vieillard, Imprimeur dudict Tholoze, et furent achevées d’imprimer le xxiij. jour de Juillet, L’an mil cinq centz, et xxxix.]

Cliquer ici pour revenir en haut de la page